Cei de la responsabilitatesociala.ro au cerut parerea bloggerilor (vechi si noi) despre peisajul CSR-istic autohton. Desi am depasit usor termenul-limita, ca orice (fost) student roman, raspund acum celor 4 intrebari propuse:

1. Care sunt primele 3 companii din Romania pe care le apreciezi cel mai mult pentru implicarea in societate si de ce?

  1. Petrom si crosul omonin in urma caruia au promis sa asfalteze cate un metru de pista de bicicleta pentru fiecare participant (daca si-au respectat promisiunea, nu stiu inca nimic)pentru ca incurajeaza cel mai ieftin si mai complet sport si, in acelasi timp, un mijloc de transport alternativ
  2. Vodafone – pentru ca sunt peste tot
  3. DHL si maratonul Stafeta Carpatilor (da, am o obsesie cu alergatul!) – pentru ca si primul maratonist a fost un mesager, pentru ca am participat la acest maraton si am inteles ca propriile limite pot fi depasite, pentru ca incasarile sunt directionate catre cauze sociale

2. In ce masura marile companii din Romania au raspuns in 2008 asteptarilor tale in privinta implicarii in societate?

Nivelul implicarii sociale urmeaza o curba ascendenta – lucru, evident, pozitiv.

Ca latura negativa, exista un set dublu de limitari pentru mediul de afaceri:

a) lipsa de autenticitate – multe companii initiaza programe de CSR pentru ca acesta este „trendul”

b) limitele impuse de domeniul de activitate al companiei – programele trebuie sa aiba o conexiune cu activitatea firmei. Acest lucru are sens in logica de comunicare a companiilor, dar limiteaza numarul si varietatea de programe ce pot fi sustinute

3. Ce asteptari ai de la companiile din Romania, in privinta responsabilitatii sociale, in 2009? Am o singura asteptare: continuitatea.

4. Cum crezi ca le-ai putea stimula, tu personal, pe companii, si in special pe cele de la care cumperi, sa fie mai responsabile in 2009?

  • Ca mic consumator, am favorizat si voi favoriza la cumparare produse care promit donarea unui procent din incasari – vezi apa Bucovina care a donat pentru renovarea manastirilor din Nordul Moldovei.
  • Ca anagajat la o companie mica, am initiat un program de renovare a lifturilor vechi, program care are nevoie si de sustinere financiara externa. Pentru a incuraja potentialii investitori, am propus un pachet generos de promovare – vizibilitate multa cu bani putini.